Sunday!

Nu är vi äntligen tillbaka på ruta 1, söndag. Sista dagen i veckan, men nu är vi i fas ännu en gång och bilderna är rykande färska.

Frukost!


Blev ännu en dag av soyayoghurt och flingor, omnomnom! Denna dag inleddes även med lite snabbkaffe (usch vad illamående man blir om man dricker för mycket, BEWARE KIDS!) Om ni undrar vad som står till vänster är det en ekologisk honungsburk med eko-honung i.
Denna honung blir dock lätt stel så häll i lite hett vatten och rör om så häftigt och mycket du bara kan tills honungen blir rinnigare. (DAGENS TIPS!)

Denna söndagsfrukost avslutades med en banan.

DAGENS TIPS NUMMER 2:
Veckohandla, mina små barn. Idag har jag och my fellow-blogger varit på Lidl och inhandlat massa ätbart.



Två påsar är mina och dessa kostade inte ens 20 pund, bara 19.24.
'


Dagens inköp! Nu har jag handlat 2 soppor och en påse tagiatelle som ska bli jobb-luncher, avokado till mellanmål, vin, chips, soyakorv, massa konserver, majs och svamp, bröd och frusna grönsaker bl.a. i matväg. Nu ska jag inte handla mat på minst en vecka.

Vill ni se mitt mathylla? Klart ni vill Här kommer den!



Ah, njut av skönheten, fullproppat med torrvaror som skulle kunna föda en hel bunker full med fattiga svenskar under en månads tid om vi någonsin skulle hamna i krig. Eller ja, den skulle i alla fall kuna föda mig i en vecka.



Här får ni se vårat underbart dukade söndagsbord. Här blir det ingen söndagsstek inte! Utan vi slår till med en upptinad lasagne, längst till vänster som är min. Om ni vill ha reda på de två återstående rätterna får ni kika in på dessa bloggar:
http://pervictorsmarrigmat.blogg.se/
http://perlinasmarrigmat.blogg.se/
Vatten och Iberogast till detta. Sen slängde jag även i mig 3 av Victors utsökta havrebollar. Smarrigt värre! Smakade även lite på Linas laktris. Åt som på gammeldags vis när man gnager av de bitar som inte består av laktris och slänger laktrisen i mitten.


UPDATE!!!!! Kom på att jag hetsåt Victors äppelpaj igår kväll också, tur att han hade fryst in ca 9/10 portioner annars hade det kunnat gå illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0