Sunday!

Har känt mig väldigt sleten och äcklig i magen idag. Kan bero på all alkohol och tycker förövrigt att jag äter på tok för dåligt. Får se om jag orkar bättra mig.

Dagens frukost bestod i alla fall av Tortellini ifrån Lidl med ricotta och spenat (tror jag) och hemmalagad svampsås som blev superduper god. Rekommenderar INTE Hollandais-sås till tortellini, utan SVAMP-sås.



Hemmalagad svampsås a la Josefine kl 12 på morgonen:
Stek:
Svamp och någon slags hackad lök (jag tog "spring-onions" som tydligen är gräslök, man lär sig något nytt var dag!)
Stek helst i smör för då blir det godast.

När det är lämpligt brynt ta av kastrull eller stekpanna från plattan och strö över 2 msk mjöl och rör om ordentligt så mjölet gojsar till sig med svamp och lök.

Häll på 2 dl soyamjölk och ställ tillbaka på plattan, rör om med sked tills det kokar ihop och låt koka tills såsen fått lämplig konsistens och tjocklek efter smak.
SALTA OCH PEPPRA!

Häll sås över kokade tortellinisar och jäklar vad mätt man blir!
Till detta dracks vatten.

Lunch bestod i alla hast av två toast med enbart smör och en banan. Vatten.

Middag: Här avancerar vi med PYTT I PANNA, en gammal klassiker.
Gör så här:
Hacka förkokt potatis i lämpliga bitar (funkar ICKE ALLS med hela potatisar, tar säkert tusen år att steka isf...)
Stek dessa i smör med t.ex. svamp, förkokta grönsaker (broccoli, blomkål, morötter ect.) eller färska grönsaker som man gillar, typ lök eller paprika.
Stek på ganska hög värme tills allt är brynt, salta och peppra.

Skjuv all potatis-grönsaksröra åt sidan och stek ett icke vändstekt ägg i pannan (Proteiner!). Eller ja, vändstek om du vill men jag tycker det är göttigt när gulan är rinnig och kan blanda sig med potatisröran.

Häll upp på tallrik och avnjut med någon slags sås. Själv åt jag min pytt i panna med cranberry sauce, mycket lyckad kombo!



Kletigt och gött.
Avnjöts med vatten.

kvällsmat blev fyra knäckebröd med smör och ost och två kaffekoppar för att bota min huvudvärk och mitt godissug, vet faktiskt inte vad som är bäst i hälsoväg, fyra Ryvita Grain och kaffe eller en Snickers om jag ska vara helt ärlig. Men jag avstod i alla fall från Snickers.

Kommentarer
Postat av: Bella Davis - MODELL BLOGG

haha eller hur, fy fan vad äckligt ;)

haha

hade du en bra helg? kram :)

2012-02-21 @ 10:48:07
URL: http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/
Postat av: josefines.se

svar : det var supergott! :D



Gilla gärna min bloggfacebooksida så skulle jag bli superdupermegaglad : http://www.facebook.com/#!/pages/josefinesse/144179652346078



Kram <3

2012-02-22 @ 17:37:05
URL: http://josefines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0