Monday!

Godkväll kära läsare, nu ska ni få dagens mat-uppdatering!
Vi börjar med en rejäl load med pannkakor till frukost!
Recept:
1 ägg
1 dl mjöl
1 1/2 dl soyamjölk
En nypa salt
En tsk bakpulver

Stek i smör och inte på för hög värme, gör tunna pannkakor genom att hälla i smet så det täcker 3/4 delar av pannans botten, snurra och vrid sen pannan så smeten kletas ut över hela bottnen, då blir det frasigt och fint!



Detta avnjöts med sylt och lite socker. Provade att ha socker + kanel + chokladpulver på, ingen hit. Det ska vara slafsigt och kletigt!

Dagens lunch bestod av ögongodis i form av Abercrombie-modeller, barbröstade med putiga muskler. Fick dock inte smaka, bara titta.
Sen inhandlades det Jellybeans och Pick 'n' Mix candy på Hamleys leksakbutik! Där fick man både titta OCH smaka på Jelly beans i alla möjliga färger och smaker! Dock bara efter att man köpt dem.


Butter popcorn är ju godast! Smakar precis som smöriga hemmapoppade popcorn, omnomnom!

Middagen bestod av vegansk hemmalagad korv stroganoff med soyakorv i och potatis till och kokta grönsaker såklart. Glöm inte grönsakerna barn, ni behöver era vitaminer!

Josefines veganska stroganoff:
1 gul lök
1 halv burk svamp
1 burk bönor (Välj din favorit!)
4 st soyakorvar (veganska)

Hacka allt detta efter behag och stek i en panna med smör.
Sen för att såsa till det behöver du:

3 msk tomatpure
3 dl soyamjölk
Soyasås (efter behag)
Kryddor:
Salt
Peppar
Curry
En gnutta vitpeppar om detta gillas

Häll i alltihop, krydda efter smak och låt puttra några minuter. Typ 5.

Till detta kokade jag blomkål, broccoli och morötter (Lidl-mix) och ärtebockar (Sainsbury's). Kokade också en rejäls drös med potatisar. Detta är väl ej det mest optimala alternativet till stroganoff men man tager vad man haver och ris tycker jag icke om.
Det gick i alla fall ner och nu står det säkert 3 portioner i kylen om hungern skulle infalla.



Kokandet och puttrandet i ACTION!



En härlig skål med mat redo att förtäras!

Resten av kvällen åts allt godiset upp förutom de äckliga Cinnamon Swirl-bönorna.
Råkade även gaffla i mig några slevar av Linets chokladkaka.
Till allt detta dracks vatten.

Åh hoj! Drack även en kaffe på stan idag, soyacappuccino från EAT, lite spänningen i vardagen liksom, byta kaffekedja sådär in i emellanåt.


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Mm, så gott. Både med pannkakor och korvstroganoff.

2012-02-14 @ 06:55:21
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: THE LIFE OF FANNY

Härliga recept! Dom ska jag verkligen testa på:D

Hoppas du får en underbar alla hjärtans dag :)



Jag har just nu en undersökning på min blogg angående alla hjärtans dag och hur alla firar det. Frågan är helt enkelt om du ska göra något speciellt eller blir det en vanlig tisdag? Vore snällt om du kollade in och hjälpte mig med min undersökning :)

2012-02-14 @ 15:00:12
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/
Postat av: Bella David - MODELL BLOGG

Klart jag blandade dom, la mögelosten i strwaberry cheesecaken :) ne jag skoja klart jag åt dom var för sig haha :) kram

2012-02-15 @ 23:04:14
URL: http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/
Postat av: Per Victor

mmmh, så gott det ser ut :)

2012-02-16 @ 21:21:41
URL: http://pervictorsmarrigmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0